Usein kysyttyä

Olemme koonneet yhteen muiden käyttäjien esittämiä kysymyksiä

Yleisiä Kysymyksiä

KK: Mitä muuttomyynti on?
VV: Muuttomyynti on verkkomyynti alusta jossa voi ostaa ja myydä huonekaluja / ja kodin sisustusta ilman turhaa sähläystä.
KK: Miksi käyttää Muuttomyyntiä?
VV: Muuttomyynti on turvallinen, nopea ja helppo! Hoidamme maksuliikenteen puolestasi sekä kommunikointi osapuolten välillä hoituu alustamme kautta turvallisesti.
KK: Millä alueilla Muuttomyynti palvelee?
VV: Palvelemme tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla, (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen) sekä sen lähistössä.
KK: Miten liityn Muuttomyyntiin?
VV: Voit liittyä Muuttomyyntiin luomalla tilin täyttämällä rekisteröintilomakkeen. Vaihtoehtoisesti voit rekisteröityä käyttämällä sosiaalisen median tiliäsi, esim. Facebook tai Google tiliä.

Ostajan UKK

KK: Pitääkö minun luoda tili jos haluan tehdä tilauksen?
VV: Edellytämme rekisteröitymistä ennen palvelujemme käyttöä. Voit luoda tilin helposti esimerkiksi käyttämällä sosiaalisen median, kuten facebookin tai Googlen tiliäsi tai täyttämällä lyhyen rekisteröinti kaavakkeen.
KK: Voinko nähdä tuotteen ennen ostopäätöksen tekoa?
VV: Ostaja ja myyjä voivat keskustella mahdollisesta tuotteen näytöstä sivujemme viestien välityksen kautta. Emme ole kuitenkaan vastuussa sivujemme ulkopuolella tapahtuneessa tietojen vaihdosta. Tarjoamme selkeän ja läpinäkyvän myyntiprosessin ja helpotamme ostotapahtumaa.
KK: Miten ostan tavaran?
VV: Tavaran ostaminen Muuttomyynnissä on yksinkertaista, laita haluamasi tavara ostoskoriin ja kun olet valmis maksamaan, klikkaa ostoskorissa ' lähetä ostopyyntö' - vahvistamme ostopyynnön sähköpostitse 24 tunnin sisällä maksulinkin kanssa.
KK: Kuinka voin tehdä tarjouksen?
VV: Voit lähettää hinta tarjouksen käyttämällä 'hintatarjous' painiketta. Lähetämme sähköpostiisi myyjän vastauksen 24 tunnin sisällä. Jos tarjouksesi on hyväksytty, voit tehdä maksun käyttämällä samaa email linkkiä tai menemällä ' minun tarjoukset' osioon, joka löytyy ostojen alla omalla tililläsi.
KK: Mitä tapahtuu kun lähetän ostopyynnön?
VV: Ostopyynnön lähetettyäsi lähetämme sähköpostin myyjälle, jolla on 24 tuntia aikaa vahvistaa ostotarjouksesi. Myyjän vahvistettua myynnin, lähetämme ostajalle linkin maksua varten. Mikäli myyjä ei vahvista ostotarjousta annetun ajan kuluessa, perumme ostotarjouksen. Maksun jälkeen ehdota kolmea eri kuljetus päivää ja aikaa, jotka myyjä hyväksyy tai ehdottaa eri aikaa kuljetukselle. Kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet kuljetus päivän- ja ajan, järjestämme kuljetuksen sovitusti. Jos haluat noutaa tavaran itse, lähetämme vahvistuskoodin kun myynti on vahvistettu ja lähetämme osapuolien yhteystiedot kaikille osapuolille.
KK: Mitä tapahtuu kun lähetän tarjouspyynnön?
VV: Kun lähetät tarjouspyynnön, lähetämme sen myyjän sähköpostiin, minkä jälkeen myyjällä on 24 tuntia aikaa hyväksyä tai hylätä pyyntö. Mikäli myyjä hyväksyy tarjouspyynnön, lähetämme sähköpostiisi maksulinkin. Mikäli myyjä hylkää tarjouksen tai ei reagoi tarjoukseen annetussa ajassa, perumme tarjouspyynnön. Maksun jälkeen ehdotat kolmea mahdollista kuljetuksen ajankohtaa ja aikaikkunaa myyjälle. Myyjä, joko hyväksyy ehdottamasi ajan tai ehdottaa vaihtoehtoista aikaa kuljetukselle. Kun molemmat osapuolet ovat yhteisymmärryksessä kuljetuksesta, aikataulutamme kuljetuksen systeemiimme. Mikäli haluat hakea tavaran itse, lähetämme vahvistuskoodin sähköpostitse, minkä annat myyjälle tavaraa noutaessa. Maksun vahvistettua annamme myös molemmille osapuolille heidän yhteystiedot jos kyseessä on itse nouto.
KK: Tein juuri maksun, mutta muutin mieleni, enkä halua tuotetta enään. Voinko vielä perua ostotapahtuman?
VV: Ostaminen Muuttomyynnissä toimii kuka ehtii ensin periaatteella- ja tämän takia et voi perua jo maksettua tavaraa. Myyjällä saattaa olla kiire tavaroiden haun kanssa, esimerkiksi muuton takia, jolloin jo maksetun tavaran peruminen olisi ongelmallista hänelle. Ostopyyntö on mahdollista perua jos maksua ei ole vielä suoritettu. Huomaa että olet oikeutettu täyteen rahan palautukseen jos tavara on väärä, katoaa tai ei ole sama kuin listattu.
KK: Kuinka muutan kuljetuksen aikaa?
VV: Voit vaihtaa kuljetuksen ajankohtaa päivää ennen kuljetusta. Valitettavasti saman päivän kuljetuksien aikoja ei voi enään vaihtaa sillä sen päivän kuljetukset on jo reititetty.
KK: Kuinka voin ottaa yhteyttä myyjään?
VV: Jos haluat ottaa yhteyttä myyjään, mene hänen listaukseen ja paina 'Kysy kysymys' painiketta oikealla puolella.
KK: Tarkistatteko tavarat luteiden varalta?
VV: Kuljetus tiimimme on koulutettu tarkastamaan tavarat niitä noutaessa, ja tarkastus sisältää luteiden tarkastuksen. Mikäli tiimimme huomaa merkkejä luteista, perumme myynnin välittömästi ja ilmoitamme asiasta ostajalle.
KK: Tavaran itse haku verrattuna kuljetuksen tilaamiseen.
VV: Jos listauksessa on maininta henkilökohtainen haku on mahdollista, voit valita sen mahdollisuuden kassalla. Muussa tapauksessa voit ottaa yhteyttä myyjään, ja kysyä häneltä tästä vaihtoehdosta. Huomioithan että jos päätät hakea tavaran itse, 1.lähetämme vahvistuskoodin sähköpostitse, jonka voit näyttää myyjälle haun yhteydessä. 2. Lähetämme molemmille osapuolille yhteystiedot maksun jälkeen. Huomioithan että itse haussa sinun pitää tarkistaa tuote itse, ja jos huomaat ongelmia tavarassa, jätä se hakupaikkaan ja ota välittömästi yhteyttä sähköpostitse asiakaspalveluumme info@muuttomyynti.fi
KK: Kuinka itse haku toimii?
VV: Itse haku mahdollistaa ostajan hakea tavara suoraan myyjältä. Saat sähköpostitse vahvistus koodin tilausvahvistuksen kanssa, jonka näytät myyjälle tavaran haun yhteydessä. Vahvistuskoodin saatuaan, myyjä voi vahvistaa myynnin omalla tilillään.
KK: Tein tilauksen, mutta en ole saanut vahvistuskoodia sähköpostitse. Onko jotain vialla?
VV: Saat aina tilausvahvistuksen tilauksen jättämisen jälkeen. Jos et ole vastaanottanut sitä, tarkistathan sähköpostisi roskalaatikon ja tarkistathan että olet kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein. Jos et löydä tilausvahvistusta tarkistuksen jälkeen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
KK: Mitkä maksutavat ovat hyväksyttyjä?
VV: Hyväksymme seuraavat maksutavat : 1. Korttimaksu (debit ja kredit) 2. Pankkisiirto- voit maksaa suoraan pankkitilillemme käyttäen tilausnumeroa viitteenä.

Myyjän UKK

KK: Voinko myydä Muuttomyynnissä jos en ole pääkaupunkiseudulla?
VV: Muuttomyynti toimii tällä hetkellä vain pääkaupunkiseudulla- Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Kauniaisissa, Kirkkonummella ja Keravalla. Yllä mainituista paikoista on myynti mahdollista ja me huolehdimme että huonekalusi menee ostajalle.
KK: Mitä tavaroita voin myydä Muuttomyynnissä?
VV: Voit myydä Muuttomyynnissä huonekaluja esimerkiksi sohvia, pöytiä, tuoleja, sänkyjä, hyllyköitä ja laatikoita sekä mattoja ja koriste-esineitä.
KK: Kuinka listaan tavaran?
VV: Paina 'Myy tuotteesi' painiketta ja valitse haluatko myydä tuotteen itse vai haluatko meidän myyvän tuotteen puolestasi. Tämän jälkeen täytä lomake. Laita vähintään kolme kuvaa tavarasta, sekä tuotekuvaus ja hintapyyntö.
KK: Kuinka muutan tai poistan listaukseni?
VV: Paina 'Katso profiilini' omalta tililtäsi, sitten paina 'tuotteet'. Valitse sitten tuote, jonka haluat muuttaa tai poistaa.
KK: Kuinka ottaa hyviä kuvia?
VV: Mitä selkeämmät kuvat tuotteesta on, sitä nopeammin ne myyvät. Pääkuvan pitäisi olla kuva koko tuotteesta, jos mahdollista, valkoisella taustalla ja hyvällä valaistuksella. Muistathan kuvata eri kuvakulmista sekä kuvissa tulisi tulla esille tuotteen mahdolliset viat/lommot. Lisää myös lähikuva, missä näkyy mahdollinen tuotemerkki- tämä auttaa ostajaa tekemään ostopäätöksen.
KK: Kuinka hinnoittelen huonekalut?
VV: Valitettavasti huonekalut menettää arviolta 60% arvostaan oston jälkeen. Tästä syystä suosittelemme että hinnoittelet huonekalun maksimissaan 50% sen alkuperäisestä hinnasta. On myös suositeltavaa antaa myyjän tarjota hintaa- tämä auttaa sinua myymään tuotteet nopeammin.
KK: Paljonko on Muuttomyynnin myyntipalkkio?
VV: Tuotteen listaaminen Muuttomyynnissä on ilmaista. Maksat vain prosenttipalkkion myydyistä tuotteista. Itsemyydyistä tuotteista maksat 14% tuotteen hinnasta, ja tuotteista, jotka me myymme puolestasi maksat 49 % tuotteen hinnasta.
KK: Mistä tiedän että kysely on aito?
VV: Turvallisuuden vuoksi kaikki kommunikointi ja maksuliikenne tulisi käydä Muuttomyynti sivujen kautta. Merkkejä potenttiaalisen huijarin käytöksessä ovat : 1. Myyjä tai ostaja kysyy henkilökohtaisia tietoja myyntiprosessin aikana. Asiakaspalvelumme antaa tarvittavat tiedot maksun saamisen jälkeen osapuolille, joten henkilökohtaisten tietojen kysyminen ei ole tarpeellista 2. Myyjä tai ostaja kyselee suoraan toiselta osapuolelta maksua. Huomioithan että kaikki maksut, jotka on suoritettu alustamme ulkopuolella ovat 'Rahat takaisin takuumme' ulkopuolella. Jos sinulla on esimerkiksi maksuliikenteeseen liittyviä kysymyksiä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@muuttomyynti.fi. Huomioithan että itse haussa lähetämme osapuolien yhteystiedot ( puhelinnumero ja sähköpostiosoite) asiakaspalvelumme kautta heti kun maksu on suoritettu.
KK: Kuinka voin myydä nopeammin?
VV: Nopeaan myyntiin tarvitset hyvän listauksen- laadukkaat kuvat, mittavan tuotekuvauksen sekä kilpailukykyisen hinnoittelun.
KK: Miten ja milloin saan rahani myydyistä tavaroista?
VV: Näet maksun tililläsi 2-3 arkipäivässä tuotteen luovuttamisen jälkeen. Rahat saadaksesi sinun täytyy asettaa maksutili klikkaamalla 'tulot' kohtaa tililläsi.
KK: Mitä tapahtuu jos en hyväksy ostopyyntöä?
VV: Muistathan poistaa tuotteen tililtäsi mikäli se ei ole enään myynnissä, jotta myyntitapahtumat sivuillamme ovat miellyttävät ja helpot! Ystävällisesti huomaathan että systeemimme poistaa listauksen automaattisesti mikäli hylkäät ostopyynnön tai et reagoi ostopyyntöön 24 tunnin kuluessa.
KK: Mitä tapahtuu jos hylkään tarjoispyynnön?
VV: Mitään ei tapahdu jos hylkäät tarjouspyynnön. Tuotteesi pysyy aktiivisena listallasi. Huomaathan että voit joko ottaa tarjouksia vastaan tai piilottaa tarjouspyyntö painikkeen listallasi.
KK: Kuinka voin muuttaa myydyn tavaran haun aikataulua?
VV: Voit pyytää kuljetuksen aikataulun muuttamista 24 tuntia ennen sovittua kuljetusta. Aikataulun muuttamisella ei ole takuuta jos ostaja ei siihen suostu. Muistathan että ostaja saattaa kysyä korvausta kuljetuksesta tai perua oston.
KK: Mikä on Muuttomyynnin peruutus käytäntö?
VV: Kaikki myynnit ovat lopullisia maksutapahtuman jälkeen. Tämä koskee sekä myyjää että ostajaa. Myynnin peruminen maksun jälkeen on kiellettyä Muuttomyynnissä ja voi johtaa tilin sulkemiseen. Jos poistat tuotteen listaltasi ostopyynnön saamisen jälkeen, ei kyseistä tuotetta voi listata uudestaan kunnioituksesta alkuperäistä ostajaehdokasta kohtaan.
KK: Kuinka itse haku toimii?
VV: Jos hyväksyt itse haku vaihtoehdon, ostaja voi hakea myymäsi tavaran kodistasi tai valitsemastasi osoitteesta. Itse haku on vaihtoehto, jonka voit lisätä listaukseen jos olet halukas antamaan tuotteesi suoraan ostajalle. Ostaja saa varmistuskoodin tilausvahvistuksen kanssa, jotka hänen tulee esittää sinulle ennen tuotteen luovutusta. Tarkista myynti Muuttomyynti tililtäsi koodia käyttämällä.
KK: Haetteko huonekalut varastoon odottamaan myyntiä?
VV: Valitettavasti emme voi ostaa tai varastoida myyjän tavaroita. Voimme kuitenkin hakea tavarat heti niiden myynnin varmistumisen jälkeen.

Nouto ja Toimitus

KK: Kuinka tavaran haku ja kuljetus on järjestetty?
VV: Jos ostaja haluaa tavaran kuljetuksella, kuljetus tiimimme noutaa tavaran ostajan ja myyjän sopimana aikana. Kuljettajamme soittaa asiakkaalle 15-30 minuuttia ennen kohteeseen saapumista. Kohteeseen saapumisen jälkeen tiimimme 1. Tarkistaa että tuote vastaa listausta, 2. Tarkistaa että tuotteen mitat ovat oikeat, 3. Tarkistaa tavaran siisteyden, 4. Ottaa kuvia tavarasta todistukseksi tavaran kunnosta sitä noudettaessa, 5. Pakkaa tavaran suojakelmuun, jotta tavara pääsee sen uuteen kotiin vahingoittumattomana, 6. Jos tiimimme huomaa ongelmia tuotteessa ottaa se yhteyttä ostajaan sekä Muuttomyynti toimistoon ja odottaa kuljetuksen hyväksymistä. Kun kuljetus on hyväksytty vie kuljetus tiimimme tavaran ostajan osoitteeseen.
KK: Entä jos myyjä ei ole tavoitettavissa? Mitä sitten tapahtuu?
VV: Jos kuljetustiimimme saapuu nouto osoitteeseen, eikä saa yhteyttä myyjään kymmenen minuutin sisällä, siirtyvät he seuraavaan kohteeseen. Sen jälkeen järjestämme uuden aikataulun tavaran hakemiselle. Jos emme kuule myyjästä 24 tunnin sisällä myynti perutaan ja myyjän täytyy palauttaa rahat kahden arkipäivän sisällä.
KK: Milloin Muuttomyynti noutaa ja toimittaa tavarat?
VV: Kaikki maksetut tavarat pitäisi olla haettuna ja toimitettuna seitsemän päivän sisällä maksun suorittamisesta. Muuttomyynnin kuljetus on avoinna maanantaista sunnuntaihin ja ilmoitamme ajan neljän tunnin aika ikkunalla. Kuljetus tiimimme toimii 08.00 - 20.00 välisenä aikana, joten sitä aikaisempia tai myöhempiä kuljetuksia ei ole mahdollista tilata. Huomioithan että riippuen jo aikataulutusta kuljetuksista, jotkin aika ikkunat saattavat olla jo täynnä haluamasi päivänä. Kuljetus tiimimme soittaa asiakkaalle 15 - 45 minuuttia ennen kohteeseen saapumista.
KK: Voinko hakea tavan myyjältä?
VV: Kyllä, jos myyjä on laittanut itse haku vaihtoehdon listaukseen. Jos haet tavaran itse, huomioithan että 1. Lähetämme molemmille osapuolille yhteistiedot sen jälkeen kun myynti on vahvistettu 2. Sinun pitää vahvistaa että tuote täsmää listauksen kuvausta ja kuvaa ennen kun kuljetat sen pois hakupaikasta. Jos kohtaat ongelmia tuotteen kanssa, jätä tuote noutopaikkaan ja ota yhteyttä asiakaspalvelijaamme sähkopostitse- autamme mielellämme.
KK: Mitä tapahtuu jos tavara ei täsmää listatun tavaran kanssa?
VV: Kuljetus tiimimme ottaa yhteyttä ostajaan heti mikäli he huomaavat ongelmia tavaran kanssa. He ottavat kuvan ja lähettävät sen sähköpostitse tai whatsAppin kautta ostajalle todisteeksi ja odottavat ostajan ohjeita jatkosta. Ostajalla on seuraavat mahdollisuudet toimia 1. Hyväksyä mahdollinen vika ja jatkaa ostotapahtumaa 2. Pyytää alennusta tuotteesta myyjältä 3. Perua ostotapahtuma ja saada täysi rahojen palautus. Syitä oston perumiseen: 1. Rikkinäinen tavara 2. Tavara on erikokoinen kuin listauksessa kuvailtu 3. Tavara on erivärinen kuin kuvassa 4. Tavarassa on todisteita luteista 5. Tavarassa on vahva haju/lemu.
KK: Voinko lyhentää kuljetuksen aika ikkunaa?
VV: Valitettavasti ei ole mahdollista lyhentää kuljetuksen aika ikkunaa.
KK: Paljonko kuljetus maksaa?
VV: Tarjoamme kiinteä määräisen kuljetusmaksun palvelu alueellamme, mikä on alkaen €25. Kuljetus palvelu alueemme ulkopuolella on mahdollista lisämaksusta. Tarjoamme kaksi vaihtoehtoa, jotka ovat: 1. Kuljetus pihaan ( halvin vaihtoehto) 2. Kuljetus sisälle (lisämaksu riippuu rappujen määrästä). Tarkka kuljetusmaksu annetaan ennen kuin vahvistat ostopyynnön.
KK: Kuka maksaa kuljetusmaksun?
VV: Ostaja maksaa aina kuljetusmaksun. Ostaja voi halutessaan valita myös itse haku vaihtoehdon . (Jos myyjä tämän hyväksyy)
KK: Voiko Muuttomyynti hoitaa laajan huonekalujen purkamisen?
VV: Valitettavasti kuljetus tiimimme voi tehdä vain pienimuotoista huonekalujen purkamista kuljetusta varten. Laaja huonekalujen purkaminen vaatii ammattilaisen sen tekemään - mikä ei sisälly perus palvelumaksuumme.
KK: Pitääkö minun purkaa tavara?
VV: Ei. Sinun ei tarvitse purkaa huonekalua/ tavaraa ennen sen noutoa. Kuljetus tiimimme tekee sen tarvittaessa tavaran tarkistamisen jälkeen.
KK: Valitsin itse haun, mutta haluankin toimituksen. Voinko vielä vaihtaa?
VV: Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja he auttavat sinua vaihtamaan kuljetukseen. Huomaa että kuljetusmaksu lisätään hintaan - voit arvioida kuljetusmaksun määrän käyttämällä laskinta myyjän listauksessa.
KK: Valitsin kuljetuksen, mutta haluankin noutaa tavaran itse. Voinko vielä vaihtaa?
VV: Kyllä, jos myyjä suostuu tähän. Keskustele myyjän kanssa tästä vaihtoehdosta ja jos myyjä suostuu siihen palautamme kuljetusmaksun sekä annamme molemmille osapuolille yhteystiedot noudon sopimiseksi. Jos myyjä ei suostu itse hakuun, myynti jatkuu Muuttomyynnin kuljetuspalvelulla.
KK: Minun pitää vaihtaa osoitetta.
VV: Et voi vaihtaa osoitetta kun myynti on vahvistettu- kuljetusmaksun suuruus riippuu osoitteestasi. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme opastusta varten.
KK: Kuinka voin lisätä ohjeita kuljetusta/ noutoa varten?
VV: Lähetä sähköpostia asiakaspalveluumme ja laitamme tiedot eteenpäin kuljetus tiimille.
KK: En ollut kotona kun tavarankuljetus tuli- mitä teen?
VV: Kuljetus voidaan uudelleen aikatauluttaa toiselle päivälle mikäli kuljettajamme ei saa sinuun yhteyttä kymmenen minuutin sisällä paikan päälle saapumisen jälkeen. Huomaathan että veloitamme uuden kuljetusmaksun sekä varasto maksun.
KK: Muutan tänään ja tavara on myyty- voitteko tulla hakemaan sen heti?
VV: Valitettavasti emme pysty järjestämään saman päivän kuljetuksia. Pystymme kuitenkin hakemaan tavaran uudesta kodistasi- jos se on palvelualueen sisällä. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme jos et ole varma onko uusi osoitteesi palvelualueen sisällä.

Palautukset / Peruutukset

KK: Mikä on Muuttomyynnin palautuskäytäntö?
VV: Kaikki maksetut myynnit ovat sitovia ja lopullisia Muuttomyynnissä. Ostaja voi kuitenkin pyytää tavaran palautusta mikäli tavara ei ole kuvattu/kuvailtu oikein listauksessa. Voit lukea tarkemman palautuskäytännön alatunnisteesta.
KK: Mikä on Muuttomyynnin takaisin vaatimus käytäntö?
VV: Saat täydet rahat takaisin mikäli tuote ei saapuessaan vastaa tuotekuvausta kunnoltaan, merkiltään, kooltaan tai alkuperältään. Viattuneet tavarat? Jos tuote viattuu todistettavasti kuljetuksen aikana, Muuttomyynnin kuljetus partneri ottaa täyden vastuun. Lähetä palautuspyyntö 24 tunnin sisällä kuljetuksen saapumisesta todisteiden kanssa.

Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Käyttämällä muuttomyynti.fi sivustoa hyväksyt tämän.